Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.contributor.authorDanielsen, Kirsten
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:11Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:29:41Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:11Z
dc.date.available2021-04-30T07:29:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-82-7894-381-6
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5020
dc.description.abstracten
dc.description.abstractDette er tredje delrapport fra prosjektet Kunnskapsløftet – også et løft for utjevning av sosial ulikhet i læringsutbytte? Gjennom en casestudie av seks strategisk valgte ungdomsskoler belyser rapporten forholdet mellom kvalitet i opplæringen og systematiske prestasjonsforskjeller mellom elever. Skolene er valgt ut fordi tradisjonelt lavtpresterende elevgrupper (gutter, minoritetselever, elever med lavt utdannete foreldre) enten oppnår spesielt gode eller spesielt svake skoleresultater. Et funn er at de skolene som er studert, i begrenset grad bidrar til å utjevne prestasjonsforskjeller som finnes mellom ulike elevgrupper. Rapporten er del av Utdanningsdirektoratets evaluering av Kunnskapsløftet.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 10/11
dc.subjectNOVA
dc.titleGode skoler - gode for alle?no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/abakk
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/kdan
fagarkivet.source.pagenumber230


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel