Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWollscheid, Sabine
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:06Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:32:44Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:06Z
dc.date.available2021-04-30T07:32:44Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-82-78-94352-6
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5009
dc.description.abstracten
dc.description.abstractRapporten gir en oversikt over hva forskning kan si om betydningen av tiltak gjennom barne- og ungdomsårene for å redusere frafall i videregående opplæring. Det understrekes at frafall i mange tilfeller er et resultat av en prosess som starter tidlig i opplæringsløpet. Målet er derfor å gi en oversikt over forskningsbasert kunnskap om tiltak gjennom hele opplæringsløpet. Et hovedfunn er at tiltak mot frafall handler om tidlig innsats, både i tidlige opplæringsfaser og når et problem dukker opp, særlig ved overganger i utdanningsløpet. Tidlig innsats i førskole- og barneskolealder omfatter styrking av språk-, leseferdigheter og andre ferdigheter som er grunnlag for senere læring. Et annet funn er at det finnes relativt lite forskning om tiltak i ungdomsskolealder. Mye tyder på at det trengs mer forskning om tiltak i denne fasen for å forebygge motivasjonssvikt.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 12/10
dc.subjectNOVA
dc.titleSpråk, stimulans og læringslyst - tidlig innsats og tiltak mot frafall i videregående opplæring gjennom hele oppvekstenno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber85


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel