Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBacke-Hansen, Elisabeth
dc.date.accessioned2020-06-21T13:34:28Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:35:14Z
dc.date.available2020-06-21T13:34:28Z
dc.date.available2021-04-30T07:35:14Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.isbn978-82-78-94281-9
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/4960
dc.description.abstracten
dc.description.abstractBarnehagen får stadig tidligere innflytelse på barns liv, og siden årtusenskiftet har andelen barn i barnehagen økt kraftig. Dette forteller at barnehagens innhold og kvalitet er viktige forskningsfelt. Rapporten gir en oversikt over empirisk forskning som belyser temaområdene: læring og språkstimulering, IKT og matematikk, kjønn og likestilling, inkludering, de minste barna, medvirkning, og barnehagens rom og fysiske miljø. Et hovedfunn er at det er stort behov for videre forskning, som i større grad bør resultere i doktorgrader og internasjonal publisering. Fremtidig forskning bør satse mer på spesifikke temaområder innenfor feltet, med mulighet for å gå i dybden i større grad enn det som har vært gjort til nå. I tillegg bør det vurderes å sette i gang større og mer omfattende prosjekter, dels i form av stort anlagte og godt planlagte kvalitative studier.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 6/08
dc.subjectNOVA
dc.titleKvalitet og innhold i norske barnehagerno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/ebha
fagarkivet.source.pagenumber100


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel