Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDahle, Rannveig
dc.contributor.authorSkilbrei, May-Len
dc.date.accessioned2020-06-21T13:33:05Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:29:55Z
dc.date.available2020-06-21T13:33:05Z
dc.date.available2021-04-30T07:29:55Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.isbn82-7894-155-6
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/4862
dc.description.abstractBedre tilgjengelighet og kontinuitet i lege-pasientforholdet var to av intensjonene med fastlegereformen. Denne rapporten fokuserer på hvilke konsekvenser reformen har fått for personer som trenger å gå ofte til lege - virker den etter intensjonene for denne pasientgruppen? Resultatene fra undersøkelsen viser at informantene i hovedsak er fornøyde med reformen, selv om den verken har skapt entusiasme eller store reelle endringer. Sykdommens prestisje, klasse- og kjønnsulike pasienterfaringer viser seg å ha stor betydning for forholdet mellom pasient og lege. For de fleste var det uproblematisk å bytte lege. Studien viser tydelig at pasientene opererer som kunder på et helsemarked, de krever retten til å vurdere den tjenesten de får.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 3/03
dc.subjectNOVA
dc.subjectFunksjonshemming
dc.subjectHelse
dc.subjectHelse og velferdstjenester
dc.titleFastlegeordningen og pasienter med store legebehovno_NB
dc.typeResearch report
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/maylens/
fagarkivet.source.pagenumber77


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel