Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNedregård, Oda
dc.contributor.authorAbrahamsen, Bente
dc.date.accessioned2020-05-05T14:14:40Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:11:23Z
dc.date.accessioned2021-04-29T09:14:53Z
dc.date.available2020-05-05T14:14:40Z
dc.date.available2020-08-26T06:11:23Z
dc.date.available2021-04-29T09:14:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3013
dc.description.abstractFormålet med studien har vært å få mer kunnskap om årsaker til frafall fra profesjonsutdanningene ved OsloMet. Tilstandsrapporten for høyere utdanning (2016) viser at frafallet ved OsloMet har vært opp mot 30 prosent de siste årene. Samtidig er det kun 50 prosent av studentene som gjennomfører innenfor normert tid. Fem år etter studiestart har 24 prosent av studentene som begynte på en profesjonsutdanning ved OsloMet i 2012 ikke fullført utdanningen. Undersøkelsen omfatter 12 profesjonsutdanninger og viser store variasjoner mellom utdanninger. Grunnskoleutdanningene har høyest frafall med 38 prosent. Utdanningene med lavest frafall er yrkesfaglærerutdanning, barnevern og sosialt arbeid (17 prosent). Sykepleierutdanningene har middels høyt frafall med 21 prosent (Campus Kjeller) og 23 prosent (Campus Pilestredet). Til sammenlikning viser Tilstandsrapport for høyere utdanning (2018) at gjennomsnittlige frafall blant bachelorstudenter er 40%.en
dc.language.isonben
dc.publisherOslo Metropolitan Universityen
dc.relation.ispartofseriesOslomet rapport;Nr. 8
dc.subjectProfesjonsutdanningen
dc.titleFrafall fra profesjonsutdanningene ved OsloMeten
dc.typeResearch reporten
fagarkivet.source.pagenumber78en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel