dc.contributor.author | Tellmann, Silje Maria | |
dc.contributor.author | Lorentzen, Marte | |
dc.contributor.author | Mausethagen, Sølvi | |
dc.date.accessioned | 2020-05-05T12:48:38Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:02:01Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T08:58:44Z | |
dc.date.available | 2020-05-05T12:48:38Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:02:01Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T08:58:44Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3009 | |
dc.description.abstract | Ekspertgruppen om lærerrollens kartlegging av tidligere forskning på lærerrollen avdekket at det er gjort relativt lite forskning som tar utgangspunkt i lærernes egne beskrivelser av sitt arbeid og sin rolle. Formålet med denne undersøkelsen har derfor vært å utforske lærernes perspektiv på sin egen rolle innenfor skolen som organisasjon. Undersøkelsen bygger på kvalitative gruppeintervjuer med lærere i barneskolen, ungdomsskolen og i den videregående skolen i utvalgte kommuner og fylkeskommuner. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning | en |
dc.relation.ispartofseries | SPS arbeidsnotat;Nr. 8 - 2016 | |
dc.subject | Lærerrollen | en |
dc.title | Lærerrollen sett fra lærerperspektivet | en |
dc.type | Working paper | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 37 | en |