Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMainsah, Henry
dc.contributor.authorSteinnes, Kamilla Knutsen
dc.contributor.authorTeigen, Helene Fiane
dc.date.accessioned2019-12-10T09:36:50Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:45:20Z
dc.date.available2019-12-10T09:36:50Z
dc.date.available2021-04-29T12:45:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-82-7063-497-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/2929
dc.description.abstractDenne rapporten presenterer funn fra en studie om barn og unge med nedsatt funksjonsevne sin digitale hverdag og deltagelse. Metodene som er anvendt i prosjektet er fokusgrupper og en spørreundersøkelse blant unge mellom 15-25 år. I tillegg til disse metodene fikk vi innspill fra en referansegruppe. Resultatene tyder på at IKT spiller en stor rolle i forbindelse med jobb og skole, og i å skape muligheter i sosiale relasjoner. Til tross for at de fleste synes internett gjør hverdagen deres lettere og at få sier at sin funksjonsnedsettelse er til hinder for dem, forteller de unge også om ulike hjelpemidler og strategier de tar i bruk for å bedre sin opplevelse på nett.en
dc.language.isonben
dc.publisherForbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMeten
dc.relation.ispartofseriesRapport;11-2019
dc.subjectungdomen
dc.subjectnedsatt funksjonsevneen
dc.subjectIKTen
dc.subjectsosiale medieren
dc.subjecthjelpemidleren
dc.subjectdeltakelseen
dc.subjectidentiteten
dc.subjectdigital kompetanseen
dc.titleEn undersøkelse av det digitale hverdagslivet til ungdom med nedsatt funksjonsevneen
dc.typeResearch reporten
fagarkivet.source.pagenumber87en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel