Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorØrmen, Torfinn
dc.contributor.authorLafkiri, Ibrahim
dc.date.accessioned2018-08-24T08:04:12Z
dc.date.accessioned2020-08-26T21:26:12Z
dc.date.accessioned2021-04-29T10:03:30Z
dc.date.available2018-08-24T08:04:12Z
dc.date.available2020-08-26T21:26:12Z
dc.date.available2021-04-29T10:03:30Z
dc.date.issued2018-04-30
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/1257
dc.descriptionBachelor i Lærerutdanning for tospråklige lærere
dc.description.abstractMin bacheloroppgave er basert på en kvalitativ studie, hvor jeg har valgt å undersøke hvordan læring skjer utenfor klasserommet. Jeg har tatt utgangspunkt i Zoologisk museum i Oslo som en læringsarena, og bruker observasjon som metode for å samle inn data på hvordan museum kan fremme læring. I tillegg er det gjennomført en liten dialog, samt en loggtest som elevene skulle besvare. Mine funn, koblet mot tidligere forskning og teori, viser at museum som en læringsarena kan bidra til flere betydningsfulle erfaringer og positive opplevelser enn det klasserommet alene kan gi. Museet med sine utstillinger kan ha bidratt til engasjement og interesse hos elevene (Frøyland, 2010), og i denne oppgaven får vi et fokusert innblikk på hvordan elevenes forståelse blir stimulert i en kognitiv tilnærming til læring. I forhold til at mange lærere ikke tilrettelegger et for- og etterarbeid (Tal, Bamberger, & Morag, 2005), viser mine funn hvor viktig for- og etterarbeid kan ha vært for elevenes forståelse.
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet
dc.subjectNaturfag
dc.subjectNaturfagdidaktikk
dc.subjectMuseumspedagogikk
dc.titleMuseum som læringsarena
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel