Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHågvar, Yngve Benestad
dc.contributor.authorLea, Unni Mathilde Skaftnesmo
dc.date.accessioned2017-07-12T13:58:20Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:34:33Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:05:53Z
dc.date.available2017-07-12T13:58:20Z
dc.date.available2020-08-25T20:34:33Z
dc.date.available2021-04-29T11:05:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/1073
dc.descriptionBachelor i Journalistikk
dc.description.abstractEn undersøkelse av hvordan konstruksjon av ethos hos muslimske kilder gjøres i to ulike saker fra 1996 og 2017. I journalistenes etiske normer, Vær Varsom-plakaten, finnes det ingen tydelige regler som går direkte på retorikk og bruk av språklige virkemidler. Hvordan en kilde framstilles gjennom konstruksjon eller dekonstruksjon av ethos, kan derfor sies å være et område som begynner der Vær Varsom-plakaten slutter - men som likefullt bør tas på alvor: ethos er kjent som et effektivt overtalelsesmiddel helt siden den klassiske retorikken. Denne oppgaven tar sikte på å undersøke hvordan ethos kan bli konstruert hos muslimske kilder i den offentlige debatten, gjennom å undersøke journalistens og kildens bruk av ethosimplikaturer, og samspillet mellom disse to.
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHiOA
dc.subjectEthos
dc.subjectRetorikk
dc.subjectJournalistikk
dc.subjectEtikk
dc.titleHva gir troverdighet? En retorisk analyse av ethoskonstruksjon hos muslimske kilder i 1996 og nå.
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel