Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJohannesen, Monica
dc.contributor.advisorSteier, Rolf
dc.contributor.authorFrøyen, Kristoffer
dc.date.accessioned2024-03-05T14:46:24Z
dc.date.available2024-03-05T14:46:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3121143
dc.description.abstractDatagrunnlaget i denne kvalitative masteroppgåva er eit utval artiklar som seier noko om AI som ein medierande artefakt i ein læringssituasjon. Målet med studien er å bidra til auka innsikt i og kunnskap om kunstig intelligens i skulesamanheng. AI har allereie blitt ein del av skulekvardagen, og vil etter alle teikn få ein endå større rolle i framtida. Det er gjort ein avgrensa mengde forsking om AI i skulen, og dette er med på å styrke interessa for funna i denne oppgåva. Eg har utforma denne problemstillinga: Kva fortel forskingslitteraturen om AI som eit medierande artefakt i læringssituasjonar? I oppgåva har eg brukt sosiokulturell læringsteori som teoretisk perspektiv. Eg har brukt kvalitativ metode, og det er nytta ein hermeneutisk tilnærming der eg har tolka funna mine, og vidare plassert dei i kategoriar gjennom ei tematisk analyse inspirert av Braun og Clarke (2006). Hovudfunna i oppgåva mi viser at AI kan bidra til læring gjennom sine mange ulike måtar å mediere på, både som ein artefakt og som ein hjelpar. AI har dermed potensiale til å hjelpe elevane ut i det sosiokulturelle læringskonseptet kalla for den proksimale utviklingssona. I tillegg gjorde eg funn på at AI-teknologien si mediering skil seg frå mennesket si mediering særleg på det mellommenneskelege nivået, og har manglande relasjonskompetanse. Omsyn knytt til personvern og datalagring hadde lite fokus i forskingslitteraturen, sjølv om store deler av AI-teknologien baserte seg på innsamling av data for å tilpasse læringsmateriale og undervisng. The data foundation for this qualitative master's thesis comprises selected articles discussing AI as a mediating artifact in a learning situation. The study aims to contribute to increased insights and knowledge about artificial intelligence in the school context. AI has already become part of daily school life and is likely to play an even more significant role in the future. Limited research on AI in schools strengthens interest in the findings of this study. The research question formulated is: What does research literature reveal about AI as a mediating artifact in learning situations? In the thesis, I have employed the sociocultural learning theory as a theoretical perspective. I used a qualitative method, employing a hermeneutic approach to interpret my findings, subsequently categorizing them through a thematic analysis inspired by Braun and Clarke (2006). The main findings of my thesis demonstrate that AI can contribute to learning through various mediating methods, both as an artifact and as an agent. Thus, AI has the potential to help students in the sociocultural learning concept known as the proximal development zone. Additionally, I found that AI technology's mediation differs from human mediation, especially on the interpersonal level, lacking relational competence. Privacy and data storage considerations received little focus in research literature, despite much of AI relying on data collection to tailor learning materials and instruction.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherOslomet - storbyuniversiteteten_US
dc.titleAI som medierande artefakten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel