dc.contributor.author | Borg, Elin | |
dc.contributor.author | Wiggen, Kjersti Stabell | |
dc.contributor.author | Restad, Frode | |
dc.date.accessioned | 2024-01-16T08:11:05Z | |
dc.date.available | 2024-01-16T08:11:05Z | |
dc.date.issued | 2023-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7609-472-5 | |
dc.identifier.issn | 2703-836X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3111652 | |
dc.description.abstract | OsloMet – Storbyuniversitetet har fått i oppdrag fra Utdanningsdirektoratet å evaluere de desentraliserte ordningene for kompetanseutvikling for skole og yrkesfag, samt oppfølgingsordningen. Dette temanotatet handler om tilskuddsordningen for lokal kompetanseutvikling i grunnopplæringen. Notatet gir en beskrivelse av utviklingen på tre sentrale områder i desentralisert ordning for lokal kompetanseutvikling i grunnopplæringen: 1) samarbeid i samarbeidsforum, 2) partnerskap mellom skoleeier og universitet- og høyskolesektor og 3) graden av lokal involvering. Datakildene er en spørreundersøkelse til sentrale aktører i ordningen, samt intervjuer og analyse av aktuelle styringsdokumenter. Notatet er en delleveranse i den pågående evalueringen som avsluttes i 2025. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet-storbyuniversitetet | en_US |
dc.subject | Desentralisert ordning for kompetanseutvikling | en_US |
dc.subject | Lokal kompetanseutvikling | en_US |
dc.subject | Tilskuddsordning | en_US |
dc.subject | Grunnopplæring | en_US |
dc.subject | Evaluering | en_US |
dc.title | Temanotat 5: Samarbeid og involvering i tilskuddsordningen for kompetanseutvikling i grunnopplæringen | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 57 | en_US |
dc.relation.project | Evaluering av ny kompetansemodell/Utdanningsdirektoratet | en_US |