Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMathisen, Tina
dc.contributor.authorSeeberg, Marie Louise
dc.contributor.authorSkiple, Alida
dc.coverage.spatialOsloen_US
dc.date.accessioned2023-12-01T08:45:29Z
dc.date.available2023-12-01T08:45:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-82-7894-842-2
dc.identifier.issn1893-9503
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3105542
dc.description.abstractRapporten belyser hvilke erfaringer barn og unge med fluktbakgrunn har med inkludering i Norge. Vi finner at barna har behov for mer støtte i bosettingsfasen, særlig knyttet til fritidsaktiviteter. Skolen er en viktig arena for inkludering, men måten undervisningen er organisert på, kan bidra til sosial ekskludering. Det er behov for mer kompetanse og tydeligere rutiner for å styrke barns muligheter til medvirkning. Dette er den andre av i alt tre rapporter fra prosjektet «Barn med fluktbakgrunn – tiltak for inkludering og tilhørighet» som Velferdsforskningsinstituttet NOVA i samarbeid med Oslo Economics utfører for Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi).en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNOVA/OsloMeten_US
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport;12/2023
dc.titleBarn og unge i familier med fluktbakgrunn. Erfaringer med inkludering og tilhørigheten_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber122en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel