dc.description.abstract | Gurrettaz, Mathieu, Lee and Berwic (2022) conducted a research about the use of materials in the classroom. The researchers state that while there has been expansive literature on the development and evaluation of language teaching/learning materials, there is considerably less research done on how learners and teachers actually use materials in the classroom. They point out that most research on materials has studied them outside of the classroom, targeted more towards the intended purpose of materials, rather than on their actual impacts in classrooms. The focus has previously been on material development, and not material use. Furthermore, they state that research that has previously been done on material use has typically focused on teachers’ action and teachers’ pedagogical decisions, while neglecting how students interact with and use materials (Guerrettaz et al., 2022). This thesis aim to gather research done on the use, choice and role of reading material in the EFL-classroom.
Guerrettaz, Mathieu, Lee og Berwic (2022) gjennomførte en studie om bruken av materiale i klasserommet. Forskerne hevdet at det er omfattende litteratur om utviklingen og vurderingen av språk- og lærematerialer, men at det er vesentlig mindre forskning gjort på hvordan elever og lærere faktisk bruker materiale i klasserommet. De peker på at mesteparten av forskningen gjort på læremateriale er gjort utenfor klasserommet, siktet mer mot materialets hensikt, heller enn på deres faktiske virkning i klasserommet. Fokuset har ligget på materiale-utvikling, ikke materiale-bruk. Tidligere forskning har pekt på lærernes aktiviteter og pedagogiske beslutninger, men utelatt å se på hvordan elever bruker materialet (Guerrettaz et al., 2022). Denne masteren har som mål å samle forskning gjort på bruk, valg og lesematerialets rolle i engelsk-klasserommet. | en_US |