Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMohammad-Roe, Siri
dc.contributor.authorGulliksen, Emma
dc.contributor.authorWaaler, Karoline Larsen
dc.date.accessioned2023-10-10T13:08:47Z
dc.date.available2023-10-10T13:08:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3095541
dc.description.abstractThis thesis explores EFL students’ reticence in lower secondary schools in Norway. According to previous research, there can be multiple reasons why students are hesitant to participate orally in the EFL classroom, as well as issues this may cause both teachers and students. There are different ways to explore this field of research. However, due to the scope of the thesis, this study focuses on the teachers’ thoughts on the topic. The purpose of this study is to compare previous research with Norwegian lower secondary school teachers’ perceptions of reasons for students’ speaking reticence and what methods and strategies they use to prevent this reticence. Since most students’ everyday school life is back to normal after the pandemic, this study also explores the impact Covid-19 has had on the students’ oral participation. The teachers in this study emphasized that the pandemic may have affected their students to a great extent and how they are actively working on that issue. The issues regarding student reticence and Covid-19 are explored through qualitative interviews with five secondary school teachers from different schools in Norway. The results of this study show that there can be both similarities and differences in the reasons for students’ reticence from Norway and previous studies from other countries. The different reasons for reticence found in this study require different areas of focus from what methods and strategies the teachers use to prevent this reticence. Denne oppgaven utforsker elevers muntlige tilbakeholdenhet i engelskfaget på ungdomsskolen. Det nevnes i tidligere forskning flere grunner til hvorfor elever ikke vil delta muntlig i engelskfaget, samt problemene dette kan medføre for både lærere og elever. Det finnes flere måter å undersøke dette temaet på, men grunnet oppgavens omfang er det i dette tilfellet fokusert på lærernes syn på temaet. Målet med denne oppgaven er å sammenligne tidligere forskning med norske ungdomsskolelæreres tanker om årsaker til hvorfor elevene er muntlig tilbakeholdne i engelsk, og hvilke metoder de anvender for å forhindre denne tilbakeholdenheten. Ettersom skolehverdagen til de fleste elever er tilbake til normalen etter pandemien, tar denne oppgaven også for seg påvirkningen Covid-19 har hatt på elevenes muntlige deltakelse. Lærerne understrekte at pandemien kan ha påvirket elevene deres i stor grad, og at det er noe de jobber aktivt med for å bedre. Dette blir forsket på gjennom kvalitative intervju av fem ungdomsskolelærere fra forskjellige skoler i Norge. Resultatet fra studien viser at det kan være både likheter og forskjeller i årsaker til elevers muntlige tilbakeholdenhet fra Norge og tidligere studier fra andre land. Disse årsakene kan gi ulike fokusområder på metoder lærerne kan bruke for å forhindre denne tilbakeholdenheten.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOslomet - storbyuniversiteteten_US
dc.titleThe Loud Silence - a qualitative study of Reticence in Norwegian lower secondary schoolsen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel