Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorReffhaug, Marthe Berg Andresen
dc.contributor.authorAspholm, Theis Alexander
dc.date.accessioned2023-10-06T14:14:39Z
dc.date.available2023-10-06T14:14:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3095015
dc.description.abstractOppgaven er en didaktisk analyse og refleksjon rundt et tekstmøte mellom skolens og elevenes tekstpraksiser. I denne masteroppgaven diskuterer jeg problemstillingen: Er det hensiktsmessig å bruke elevenes hverdagstekster i en undervisningssammenheng? Problemstillingen ledes av forskningsspørsmålet: Hvilke muligheter for kritisk literacy finnes i «Loud Luxury 2022»? Ved å utføre en kritisk analyse av den populære sangen «Loud luxury 2022», med utgangspunkt i Hilary Janks sine teorier om kritisk literacy og kritisk literacy analyse, diskuteres problemstillingen opp mot en dagsaktuell skolekontekst. The assignment is a didactic analysis and reflection around a text encounter between the school's and the students' text practices. In this master's thesis, I discuss the aim: Is it appropriate to use the students' everyday texts in a teaching context? And the research question: What opportunities for critical literacy are there in "Loud Luxury 2022"? By carrying out a critical analysis of the popular song "Loud luxury 2022", based on Hilary Janks's theories on critical literacy and critical literacy analysis, the issue is discussed against a current school context.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOslomet - storbyuniversiteteten_US
dc.titleVerden inn i klasserommeten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel