dc.contributor.advisor | Reffhaug, Marthe Berg Andresen | |
dc.contributor.author | Aspholm, Theis Alexander | |
dc.date.accessioned | 2023-10-06T14:14:39Z | |
dc.date.available | 2023-10-06T14:14:39Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3095015 | |
dc.description.abstract | Oppgaven er en didaktisk analyse og refleksjon rundt et tekstmøte mellom skolens og elevenes tekstpraksiser. I denne masteroppgaven diskuterer jeg problemstillingen: Er det hensiktsmessig å bruke elevenes hverdagstekster i en undervisningssammenheng? Problemstillingen ledes av forskningsspørsmålet: Hvilke muligheter for kritisk literacy finnes i «Loud Luxury 2022»? Ved å utføre en kritisk analyse av den populære sangen «Loud luxury 2022», med utgangspunkt i Hilary Janks sine teorier om kritisk literacy og kritisk literacy analyse, diskuteres problemstillingen opp mot en dagsaktuell skolekontekst.
The assignment is a didactic analysis and reflection around a text encounter between the school's and the students' text practices. In this master's thesis, I discuss the aim: Is it appropriate to use the students' everyday texts in a teaching context? And the research question: What opportunities for critical literacy are there in "Loud Luxury 2022"? By carrying out a critical analysis of the popular song "Loud luxury 2022", based on Hilary Janks's theories on critical literacy and critical literacy analysis, the issue is discussed against a current school context. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Oslomet - storbyuniversitetet | en_US |
dc.title | Verden inn i klasserommet | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |