Show simple item record

dc.contributor.advisorSønstabø, Torgeir
dc.contributor.advisorJohansson, Viktor
dc.contributor.authorBaksaas, Sebastian Horn
dc.contributor.authorHvassing, Joakim
dc.date.accessioned2023-06-01T05:36:04Z
dc.date.available2023-06-01T05:36:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3069538
dc.description.abstractMed en forventet befolkningsvekst er det nødvendig å videreutvikle pendlermulighetene, slik at regional utvikling sikres. Dette skal i østlandsregionen, i henhold til Nasjonal transportplan, løses gjennom en jernbaneutbygging kalt InterCity. Bane NOR er derfor i gang med utviklingen av høyhastighetsbane på Dovrebanen. I denne oppgaven blir et nytt konsept for utbygging av høyhastighetsbane introdusert, brubane. Alternativet settes opp mot konvensjonell jernbane, hvor resultatet baseres på økonomi og tjent samfunnsnytte. Gjennom daglige møter og diskusjoner, samt en detaljert framdriftsplan med tydelige mål, er oppgaven strukturert og organisert. Sammenligningen fremstiller brubane som trolig det beste alternativet.en_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleEn vurdering for valg av jernbanetrasé basert på et nytt konsept i Norge, med fokus på lønnsomhet og samfunnsnytteen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal