Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMånsson, Anders
dc.contributor.authorLøvseth, Elias
dc.date.accessioned2022-11-07T11:23:36Z
dc.date.available2022-11-07T11:23:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3030390
dc.description.abstractTo av tre elever har tilgang til en personlig digital enhet, og digitaliseringen har for alvor gjort sitt inntog i norske skoler (Gilje, Bjerke, & Thuen, 2020). På sine digitale enheter har elevene tilgang til digitale læremidler. Salget av digitale læremidler øker for hvert år (Forleggerforeningen, 2020), og de fleste skoleeiere prioriterer nå innkjøp av digitale læremidler fremfor tradisjonelle lærebøker (Bergene, Vika, Denisova, Steine, & Vennerød-Diesen, 2021). Studiens formål har vært å undersøke hvordan lærere på mellomtrinnet bruker digitale læremidler i matematikkundervisningen. Det digitale læremiddelet Skolen fra Cappelen Damm er valgt som eksempel for å belyse dette. Studien har en kvalitativ tilnærming, der jeg har intervjuet tre matematikklærere som bruker Skolen fra Cappelen Damm ukentlig. Funnene tyder på at digitale læremidler kan støtte lærerne på en rekke områder og måter, men at det er avgjørende hvordan læreren utnytter disse mulighetene. Lærerens digitale kompetanse synes å spille en stor rolle for hvordan digitale læremidler blir utnyttet i undervisningen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.subjectDigitale læremiddelen_US
dc.subjectMellomtrinneten_US
dc.subjectIntervjuen_US
dc.titleDigitale læremidler i matematikkundervisningen: En kvalitativ studie av hvordan lærere på mellomtrinnet oppfatter og bruker digitale læremidler i matematikkundervisningenen_US
dc.title.alternativeDigital learning materials in mathematics teaching: A qualitative study on how teachers from fifth to seventh grade reflect and use digital learning materials in mathematics teaching.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel