Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLefdal, Else Margrethe (Hovedveileder)
dc.contributor.advisorHouck, Leif Daniel (Biveileder)
dc.contributor.authorLøkvik, Christine
dc.date.accessioned2022-09-01T05:57:54Z
dc.date.available2022-09-01T05:57:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3014845
dc.description.abstractMasteroppgaven handler om faktorer som påvirker brukermedvirkning, i planlegging av kunst- og håndverksrom i nye skolebygg, samt utfordringer knyttet til prosessen. Gjennom analysen av intervjuer og drøfting av funn har jeg søkt svar på problemstillingen: Hvilke faktorer kan ha avgjørende betydning for brukermedvirkning rettet mot utforming av kunst- og håndverks rom i en plan- og byggeprosess for nye skolebygg? Funn belyses gjennom kritisk realisme som vitenskapelig ståsted. Kvalitativ metode er utgangspunkt for halvstrukturerte intervjuer av kunst- og håndverkslærere, skoleleder, brukerkoordinator og prosjektledere. Undersøkelsens mål er å finne årsaksforklaringer til: hvordan kunst- og håndverksrom prioriteres i nye skolebygg, brukernes kunnskap og forståelse av plan- og byggeprosesser, forventninger, tidlig medvirkning, tid, kommunikasjon og behov for en standard for brukermedvirkning og detaljert funksjonsbeskrivelse og kravspesifikasjon for kunst- og håndverksrom. Hensikten er å synliggjøre et behov for utvikling av området brukermedvirkning for fremtidsrettede og fleksible kunst- og håndverksrom i nye skolebygg.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.relation.ispartofseriesMEST;2022
dc.titleBrukermedvirkning i en plan- og byggeprosess av nye skolebygg, med utgangspunkt i utforming av kunst- og håndverksrom)en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel