Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorUnderthun, Anders
dc.contributor.authorKlemetrud, Ida Rødsten
dc.date.accessioned2022-02-21T14:18:43Z
dc.date.available2022-02-21T14:18:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2980590
dc.description.abstractStorkommunen Lillestrøm ble til gjennom sammenslåing 2020. Skedsmo, Fet og Sørum skulle bli til en Kommune, en krevende og stor omorganisering. Helsetjenester for voksne ble et nytt kommunalområde som hadde behov for å harmonisere tjenestene fra de tre tidligere kommunene. Et ønske fra Kommunalsjef om en lik tenkemåte og metode for forbedring og innovasjon. Lean ble verktøyet som skulle hjelpe oss. Jeg har intervjuet ledere i helsetjenester til voksne som har vært med å implementere Lean som metode. Jeg har vært interessert i å finne ut om foreløpige erfaringer og hvordan dette har blitt tatt imot av de som ledere ute i tjenesten og om hvilke effekter og gevinster det eventuelt har gitt. I tillegg til Kommunesammenslåing så ble Norge og helsetjenesten rammet av pandemi i starten av 2020. Dette har hatt en konsekvens for implementeringen, og det er interessant å se hvilke resultater dette har gitt. Jeg har etterspurt informantene hvordan disse verktøyene og metoden har vært med å sette forbedring i system. Funnene fra intervjuene indikerer at det har vært krevende å holde prosjektet levende under pandemien, og resultatene er varierende.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet-Storbyuniversiteteten_US
dc.subjectHelsetjenesteren_US
dc.subjectHjemmesykepleieen_US
dc.subjectEndringsledelseen_US
dc.subjectKommunesammenslåingen_US
dc.subjectPandemien_US
dc.titleHva er helseleders erfaringer av innføringen av Lean som verktøy i storkommunen Lillestrømen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel