Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFinnvold, Jon Erik
dc.contributor.authorDokken, Therese
dc.date.accessioned2021-07-01T07:33:36Z
dc.date.available2021-07-01T07:33:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-82-7894-781-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2762693
dc.description.abstractVår studie viser at barn og unge med fysiske funksjonsnedsettelser er mindre sosialt aktive, har færre nære vennskap, og er mindre deltagende på sosiale medier enn jevnaldrende. Elever som går på spesialskoler eller har spesialundervisning i form av segregerte undervisningsopplegg, har en særlig risiko for lav sosial deltagelse. Samtidig vet vi at det å være en del av et fellesskap med jevnaldrende er viktig for psykisk helse, læringsevne og for å bygge nettverk som voksen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNOVA, OsloMeten_US
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport;5: 2021
dc.subjectbarnen_US
dc.subjectungeen_US
dc.subjectfunksjonsnedsettelseren_US
dc.subjectsosiale medieren_US
dc.titleSosial og digital deltagelse. Skole og internett som integreringsarena for barn og unge med fysiske funksjonsnedsettelseren_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber108en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel