Sosial og digital deltagelse. Skole og internett som integreringsarena for barn og unge med fysiske funksjonsnedsettelser
dc.contributor.author | Finnvold, Jon Erik | |
dc.contributor.author | Dokken, Therese | |
dc.date.accessioned | 2021-07-01T07:33:36Z | |
dc.date.available | 2021-07-01T07:33:36Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-781-4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2762693 | |
dc.description.abstract | Vår studie viser at barn og unge med fysiske funksjonsnedsettelser er mindre sosialt aktive, har færre nære vennskap, og er mindre deltagende på sosiale medier enn jevnaldrende. Elever som går på spesialskoler eller har spesialundervisning i form av segregerte undervisningsopplegg, har en særlig risiko for lav sosial deltagelse. Samtidig vet vi at det å være en del av et fellesskap med jevnaldrende er viktig for psykisk helse, læringsevne og for å bygge nettverk som voksen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NOVA, OsloMet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport;5: 2021 | |
dc.subject | barn | en_US |
dc.subject | unge | en_US |
dc.subject | funksjonsnedsettelser | en_US |
dc.subject | sosiale medier | en_US |
dc.title | Sosial og digital deltagelse. Skole og internett som integreringsarena for barn og unge med fysiske funksjonsnedsettelser | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 108 | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
NOVA rapport [427]