• Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv 

      Dahlback, Jorunn; Hansen, Kari; Haaland, Grete; Vagle, Inger (Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling;Vol 6, No.1 2022, Peer reviewed; Journal article, 2022-05-24)
      Dybdelæring er et sentralt begrep i fagfornyelsen og ny overordnet del av læreplanverket i Kunnskapsløftet 2020 (LK20). Denne artikkelen har til hensikt å synliggjøre hva dybdelæring kan være i yrkesfaglig videregående ...
    • Kjønn på dagsorden: Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene? 

      Hansen, Kari; Haaland, Grete; Møller, Ellen; Vagle, Inger (Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling;Vol. 5, No. 1 2020, Peer reviewed; Journal article, 2020-11-06)
      Hensikten med denne artikkelen er å sette kjønn på dagsordenen i yrkesfaglærerutdanningene. Som lærerutdannere ønsker vi å belyse hvordan perspektivet på kjønn og mangfold ivaretas i planverket for yrkesfaglærerutdanningene ...