• Evaluering av Kvalifiseringsprogrammet - sluttrapport 

      Schafft, Angelika; Spjelkavik, Øystein (AFI Rapport 2011:4, Report, 2011)
      Kvalifiseringsprogrammet skal bidra til bedre arbeidsmarkedstilknytning og levekår for personer som står langt fra arbeidsmarkedet, har store og sammensatte problemer, vesentlig nedsatt inntektsevne og ingen eller begrensede ...
    • Evaluering av Kvalifiseringsprogrammet - underveisrapport 

      Schafft, Angelika; Spjelkavik, Øystein; Legard, Sveinung (AFI Notat 2009: 7, Report, 2009)
      Kvalifiseringsprogrammet (KVP) skal bidra til bedre arbeidsmarkedstilknytning og levekår for personer som står langt fra arbeidsmarkedet og er en del av regjeringens tiltak mot fattigdom. Denne første rapporten fra ...
    • Forvaltningsenheter i NAV 

      Andreassen, Tone Alm; Legard, Sveinung; Lie, Amund (AFI Notat 2011:5, Research report, 2011)
      Våren 2008 ble det etablert egne forvaltningsenheter for saksbehandling i ytelsene NAV forvalter. Oppgaver som tidligere lå i trygdeetatens lokalkontor, ble flyttet ut av NAV-kontorene. Denne organiseringen skulle gjøre ...
    • Integreringsprosessen på det lokale NAV-kontoret - Tidlig fase av iverksettelse av NAV-reformen 

      Klemsdal, Lars (AFI Notat 2008:15, Report, 2008)
      Notatet handler om iverksettelsesprosessene av NAV-reformen ute på de lokale kontorene. Det undersøker betydningen av valg av inteGrimsmo, Asbjørnjonsmodell for selve integreringsprosessen. I tillegg undersøkes betydningen ...
    • NAV-reformen 2014 

      Fossestøl, Knut; Breit, Eric; Borg, Elin (AFI Rapport 2014:13, Research report, 2014)
      AFI har som del av NAV-evalueringen hatt ansvar for å se på den lokale iverksettingen av NAV-reformen. Tidligere analyser viste at reformen de første årene, og at arbeidet i stor grad var preget av omstillingsproblemer. ...
    • En organisasjon i utvikling 

      Reichborn-Kjennerud, Kristin (AFI FoU-resultat 2014, Report, 2014)
      Formålet i dette notatet er å se på oppgaveløsningen i de lokale NAV-kontorene. Notatet beskriver bakgrunn, arbeidsmåter og oppfatninger blant medarbeiderne. Bakgrunnen til de ansatte ved NAV-kontorene er ganske jevnt ...
    • Organisering for helhetlig tjenesteyting 

      Andreassen, Tone Alm (AFI Notat 2008:10, Report, 2008)
      Dette notatet ser på hvordan de lokale NAV-kontorene operasjonaliserer målet om helhetlig og brukerrettet forvaltning til en organisatorisk struktur og i organisering av oppgaveløsningen. Hensikten med notatet har vært å ...
    • Utvikling og utfordringer i lokale NAV-kontor 

      Andreassen, Tone Alm; Reichborn-Kjennerud, Kristin (AFI Notat 2009: 2, Research report, 2009)
      De første lokale, samlede arbeids- og velferdskontorene var de 20 pilotkontorene som formelt åpnet 2. oktober 2006. AFI analyserte pilotprosessen i 2007, og denne rapporten viser resul-tatene fra en oppfølgingsundersøkelse ...