Blar i Arbeidsforskningsinstituttet (AFI) på emneord "NAV-kontorer"
Viser treff 1-5 av 5
-
Forvaltningsenheter i NAV
(AFI Notat 2011:5, Research report, 2011)Våren 2008 ble det etablert egne forvaltningsenheter for saksbehandling i ytelsene NAV forvalter. Oppgaver som tidligere lå i trygdeetatens lokalkontor, ble flyttet ut av NAV-kontorene. Denne organiseringen skulle gjøre ... -
Integreringsprosessen på det lokale NAV-kontoret - Tidlig fase av iverksettelse av NAV-reformen
(AFI Notat 2008:15, Report, 2008)Notatet handler om iverksettelsesprosessene av NAV-reformen ute på de lokale kontorene. Det undersøker betydningen av valg av inteGrimsmo, Asbjørnjonsmodell for selve integreringsprosessen. I tillegg undersøkes betydningen ... -
Lønns- og arbeidsvilkår for kommunalt ansatte i NAV-kontor
(AFI Notat 2011:7, Research report, 2011)Denne rapporten omhandler lønns- og arbeidsvilkår for kommunalt ansatte i NAV-kontorene. Den er basert på tre datakilder, 1) en survey til personalansvarlige, tillitsvalgte og kontaktpersoner for fag¬foreninger som organiserer ... -
Organisering for helhetlig tjenesteyting
(AFI Notat 2008:10, Report, 2008)Dette notatet ser på hvordan de lokale NAV-kontorene operasjonaliserer målet om helhetlig og brukerrettet forvaltning til en organisatorisk struktur og i organisering av oppgaveløsningen. Hensikten med notatet har vært å ... -
Utvikling og utfordringer i lokale NAV-kontor
(AFI Notat 2009: 2, Research report, 2009)De første lokale, samlede arbeids- og velferdskontorene var de 20 pilotkontorene som formelt åpnet 2. oktober 2006. AFI analyserte pilotprosessen i 2007, og denne rapporten viser resul-tatene fra en oppfølgingsundersøkelse ...