• Forvaltningsenheter i NAV 

      Andreassen, Tone Alm; Legard, Sveinung; Lie, Amund (AFI Notat 2011:5, Research report, 2011)
      Våren 2008 ble det etablert egne forvaltningsenheter for saksbehandling i ytelsene NAV forvalter. Oppgaver som tidligere lå i trygdeetatens lokalkontor, ble flyttet ut av NAV-kontorene. Denne organiseringen skulle gjøre ...
    • Integreringsprosessen på det lokale NAV-kontoret - Tidlig fase av iverksettelse av NAV-reformen 

      Klemsdal, Lars (AFI Notat 2008:15, Report, 2008)
      Notatet handler om iverksettelsesprosessene av NAV-reformen ute på de lokale kontorene. Det undersøker betydningen av valg av inteGrimsmo, Asbjørnjonsmodell for selve integreringsprosessen. I tillegg undersøkes betydningen ...
    • Lønns- og arbeidsvilkår for kommunalt ansatte i NAV-kontor 

      Legard, Sveinung; Grimsmo, Asbjørn; Andreassen, Tone Alm (AFI Notat 2011:7, Research report, 2011)
      Denne rapporten omhandler lønns- og arbeidsvilkår for kommunalt ansatte i NAV-kontorene. Den er basert på tre datakilder, 1) en survey til personalansvarlige, tillitsvalgte og kontaktpersoner for fag¬foreninger som organiserer ...
    • Organisering for helhetlig tjenesteyting 

      Andreassen, Tone Alm (AFI Notat 2008:10, Report, 2008)
      Dette notatet ser på hvordan de lokale NAV-kontorene operasjonaliserer målet om helhetlig og brukerrettet forvaltning til en organisatorisk struktur og i organisering av oppgaveløsningen. Hensikten med notatet har vært å ...
    • Utvikling og utfordringer i lokale NAV-kontor 

      Andreassen, Tone Alm; Reichborn-Kjennerud, Kristin (AFI Notat 2009: 2, Research report, 2009)
      De første lokale, samlede arbeids- og velferdskontorene var de 20 pilotkontorene som formelt åpnet 2. oktober 2006. AFI analyserte pilotprosessen i 2007, og denne rapporten viser resul-tatene fra en oppfølgingsundersøkelse ...