• Forbruk på internett, mars 1999 

      Borch, Anita (Arbeidsnotat 2-1999, Notat, 1999)
      Internett ble åpnet for kommersiell trafikk i 1990. I dag er store deler av ekspansjonen på nettet drevet fram av kommersielle interesser. Stadig flere "gratis" tjenester finansieres av reklame. Stadig flere velger å ...
    • Julegavehandel 1998 

      Borch, Anita (Arbeidsnotat 14-1998, Notat, 1998)
      Siste halvdel av november har SIFO gjennomført en landsomfattende undersøkelse av julegavehandelen 1998. I alt 1001 nordmenn over 15 år har uttalt seg om hva de tenker å gi til partner, egne barn og foreldre, samt hvor mye ...
    • Julegaver 2012 

      Borch, Anita (Prosjektnotat 18-2012, Notat, 2012)
      Denne landsrepresentative undersøkelsen omhandler praksiser, holdninger og regler knyttet til julegavegiving anno 2012. Deler av materiale vil derfor bli sammenlignet med en tilsvarende undersøkelse fra 1992, 1998 og 2001. ...
    • Julens betydning 

      Borch, Anita (Prosjektnotat 10-2004, Notat, 2004)
      Nummer: 10-2004 Julen er en feiring av kvinnelige verdier og kjernefamilien. Eldre og generelt dårlig integrerte er blant dem som oftest ekskluderes fra feiringen. Julen er en feiring av kvinnelige verdier og kjernefamilien. ...
    • Kalendergaver 2012 

      Borch, Anita (Prosjektnotat 16-2012, Notat, 2012)
      Dette notatet omhandler nordmenns praksiser knyttet til julekalendre, både kalendre med ferdig utfylt innhold (godteri og annet) og selvlagde julekalendre med kalendergaver. Undersøkelsen viser at 57 % nordmenn oppga at ...
    • The monopolisation of the Norwegian slot machine market 

      Borch, Anita (Notat;9-2015, Research report, 2015)
      In contrast to most of the European countries in the late 1990 and early 2000s, Norway monopolised the slot machine market in terms of making the 100% state-owned company, Norsk Tipping, to the only supplier of slot ...