Blar i Forbruksforskningsinstituttet (SIFO) på emneord "kroppspress"
Viser treff 1-3 av 3
-
Markedsføring og personvern i sosiale medier – en flermetodisk undersøkelse med barn som medforskere
(Oppdragsrapport;13-2018, Research report, 2018)Norske barn har fra ung alder høyt nærvær på og personalisert bruk av internett (fra smarttelefoner) – og ikke minst sosiale medier. Dette stiller svært høye krav til norske barns digitale forbrukerkompetanse; de kan legge ... -
Photophop, fillers og falske glansbilder? En studie blant ungdom om kjønn, kropp og markedsføring i sosiale medier
(Rapport;3-2019, Research report, 2019)Denne studien undersøker hvordan kjønn og kropp framstilles i markedsføringen rettet mot ungdom på nett, hvordan ungdom opplever, påvirkes og forholder seg til dette, samt hva slags digital forbrukerkompetanse ungdommene ... -
Søte jenter og tøffe gutter. En kunnskapsoppsummering om barn som forbrukere i et kjønnsperspektiv
(Rapport;1-2019, Research report, 2019)I denne kunnskapsoppsummeringen belyser vi hvordan barn og unge må forholde seg som forbrukere i kjønnede markeder. Litteraturgjennomgangen tar primært for seg nordisk forskning av nyere dato som omhandler barn og unge i ...