Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStålhane, Jan
dc.contributor.authorHolm, Mette
dc.contributor.authorHolst-Larsen, Ragnvald
dc.date.accessioned2011-08-18T07:56:00Z
dc.date.available2011-08-18T07:56:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/907
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken_US
dc.description.abstractVår Problemstilling er hvordan legge til rette på Service og samferdsel for at elevene skal oppleve undervisningen som relevant og meningsfylt? Vi har hatt fokus på praktiske oppgaver og ungdomsbedrift, gjennomføring av faget prosjekt til fordypning, og forsøk med det nye faget praksisbrev. Prosjektet har hatt til hensikt ved praktisk tilrettelegging og yrkesretting å sette fokus på en relevant og meningsfull undervisning. I dette studiet er det brukt teori om aksjonsforskning, yrkespedagogikk, mesterlære, erfaringslæring og pedagogikk. Vi har i vårt prosjekt valgt å jobbe ut fra Hiim og Hippe, Schøn, Dreyfus og Dreyfus sitt syn på yrkeskunnskap. Vi har valgt aksjonsforskning som forskningstilnærming i vår oppgave. Vi har her skrevet om hva vi i utviklingsprosjekt legger i aksjonsforskning og hvilke rolle vi som aksjonsforskere har. Våre funn er at praktiske oppgaver, ungdomsbedrift og yrkesretting via Prosjekt til fordypning, med mye tid i bedrift, er viktig for å gjøre utdanningen i Service og samferdsel mer relevant og meningsfull. Det er viktig for elevene å se sammenhengen mellom teori og praktisk arbeid, og ikke minst at de er gjensidig avhengig av hverandre. Praksisbrevet har vi hatt forsøk med nå i to år og funnet at det er en god ordning for elever som er skoleleienob
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesMAYP 2011;
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectYrkespedagogikken_US
dc.subjectAksjonsforskningen_US
dc.subjectMesterlæreen_US
dc.subjectYrkesfagen_US
dc.titlePraktiske opplegg og yrkesretting på Service og samferdsel - en relevant og meningsfull skolehverdagen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel