Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLier, Arne Roar
dc.contributor.authorTovås, Stig Valter
dc.date.accessioned2020-08-28T10:56:09Z
dc.date.available2020-08-28T10:56:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/8865
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken
dc.description.abstractHensikten med denne studien er å få innsikt i hvordan studentene beskriver læringssituasjon i høyere yrkesfaglig utdanning. I denne studien vil jeg se nærmere på hvordan undervisningen påvirker studentens læring i nettbasert fagskoleutdanning i sveiseteknikk. Målet med studien er å få større innsikt i arbeidsmetoder og læringssituasjoner for studenter som jobber i teknologiske læringsmiljøer. Studien tar utgangspunkt i egen skole og er basert på en kvalitativ spørreundersøkelse. Alle studentene som deltar i studien, er deltidsstudenter og har jobbe i tillegg til studiet. Imellom samlingene på fagskolen foregår all kommunikasjon og undervisning ved bruk av digital læringsteknologi, som Adobe Connect og Canvas. Lærerens digitale kompetanse er en viktig forutsetning å få til en vellykket undervisning når bruk av digital læringsteknologi inngår i undervisningen. Digital kompetanse er også viktig for studentene som studerer ved hjelp av digital læringsteknologi, enten studenten jobber alene eller sammen med andre studenter. Som metodisk ramme for studien benytter jeg kvalitative intervjuer. Kunnskapskonstruksjonen er basert på en beskrivelse av studentens opplevelser av læring nettbasert fagskoleutdanning i sveiseteknikk. De empiriske funnene i denne studien har gitt meg som lærer, en større innsikt i studentens læringssituasjon og en bedre forståelse for hva som påvirker læringsprosesser i studiet. Det metodiske bidraget i denne studien handler om å dele erfaringslæring og hvor jeg som forsker bidrar til å gi en større innsikt i ulike kontekstuelle forhold knyttet til læring i møte mellom teknologi og pedagogikk. Oppgaven er skrevet i den hensikt å bidra til læring og utvikling. Oppgaven må forstås utefra den aktuelle konteksten og er på den måten ikke nødvendigvis gjenstand for en allmenn oppfatning i kombinerte nettbaserte studier i høyere yrkesfaglige utdanning.en
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet - storbyuniversitetet. Institutt for yrkesfaglærerutdanningen
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2020
dc.subjectPedagogikken
dc.subjectDidaktikken
dc.subjectLæringen
dc.subjectLæringsteknologien
dc.subjectNettbaserten
dc.subjectArbeidsmåteren
dc.subjectYrkesfagen
dc.subjectYrkesfaglig utdanningen
dc.subjectFagskoleutdanningen
dc.subjectArbeidsmetoderen
dc.titleHvordan arbeidsmetoder påvirker læring i nettbasert fagskoleutdanning: Effektiv læring og bruk av digital læringsteknologien
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel