Lærerikt å forske selv om jeg ”bare” er student! Studentaktiv forskning på barnehagelærerutdanningen
dc.contributor.author | Skaug, Hilde Nancy | |
dc.contributor.author | Osnes, Heid | |
dc.date.accessioned | 2020-01-03T09:38:16Z | |
dc.date.accessioned | 2020-01-13T13:15:03Z | |
dc.date.available | 2020-01-03T09:38:16Z | |
dc.date.available | 2020-01-13T13:15:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Skaug HN, Osnes HO. Lærerikt å forske selv om jeg ”bare” er student! Studentaktiv forskning på barnehagelærerutdanningen . Högre Utbildning. 2019;9(1):6-19 | en |
dc.identifier.issn | 2000-7558 | |
dc.identifier.issn | 2000-7558 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/7971 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen presenteres et eksempel på forskningsbasert utdanning med studentaktiv forskning samt studenters evaluering av å delta i forskning som en integrert del av studiet. Det empiriske grunnlaget består av deskriptive data fra en spørreundersøkelse blant to kull deltidsstudenter ved førskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) (1). De fleste studier av studentaktiv forskning er gjort på viderekomne studenter. Vår studie viser at førsteårs bachelorstudenter kan ha utbytte av å delta i forskning, men at mange studenter synes det er vanskelig å tilegne seg forskningslignende ferdigheter innenfor kvantitativ metode. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en |
dc.relation.ispartofseries | Högre utbildning;Vol. 9, Nr. 1 | |
dc.relation.uri | https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/1177 | |
dc.rights | This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/), allowing third parties to share their work (copy, distribute, transmit) and to adapt it, under the condition that the authors are given credit, that the work is not used for commercial purposes, and that in the event of reuse or distribution, the terms of this license are made clear. | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
dc.subject | Studentaktiv forskning | en |
dc.subject | Forskning | en |
dc.subject | Førsteårs bachelorstudenter | en |
dc.subject | Kvantitativ forskning | en |
dc.subject | Studentevalueringer | en |
dc.subject | Profesjonsrelevanse | en |
dc.subject | Undervisning | |
dc.title | Lærerikt å forske selv om jeg ”bare” er student! Studentaktiv forskning på barnehagelærerutdanningen | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.date.updated | 2020-01-03T09:38:16Z | |
dc.description.version | publishedVersion | en |
dc.identifier.doi | https://dx.doi.org/10.23865/hu.v9.1177 | |
dc.identifier.cristin | 1705444 | |
dc.source.journal | Högre Utbildning |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
LUI - Institutt for barnehagelærerutdanning [229]
LUI - Department of Early Childhood Education
Except where otherwise noted, this item's license is described as This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/), allowing third parties to share their work (copy, distribute, transmit) and to adapt it, under the condition that the authors are given credit, that the work is not used for commercial purposes, and that in the event of reuse or distribution, the terms of this license are made clear.