Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkaug, Hilde Nancy
dc.contributor.authorOsnes, Heid
dc.date.accessioned2020-01-03T09:38:16Z
dc.date.accessioned2020-01-13T13:15:03Z
dc.date.available2020-01-03T09:38:16Z
dc.date.available2020-01-13T13:15:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationSkaug HN, Osnes HO. Lærerikt å forske selv om jeg ”bare” er student! Studentaktiv forskning på barnehagelærerutdanningen . Högre Utbildning. 2019;9(1):6-19en
dc.identifier.issn2000-7558
dc.identifier.issn2000-7558
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/7971
dc.description.abstractI denne artikkelen presenteres et eksempel på forskningsbasert utdanning med studentaktiv forskning samt studenters evaluering av å delta i forskning som en integrert del av studiet. Det empiriske grunnlaget består av deskriptive data fra en spørreundersøkelse blant to kull deltidsstudenter ved førskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) (1). De fleste studier av studentaktiv forskning er gjort på viderekomne studenter. Vår studie viser at førsteårs bachelorstudenter kan ha utbytte av å delta i forskning, men at mange studenter synes det er vanskelig å tilegne seg forskningslignende ferdigheter innenfor kvantitativ metode.en
dc.language.isonben
dc.publisherCappelen Damm Akademisken
dc.relation.ispartofseriesHögre utbildning;Vol. 9, Nr. 1
dc.relation.urihttps://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/1177
dc.rightsThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/), allowing third parties to share their work (copy, distribute, transmit) and to adapt it, under the condition that the authors are given credit, that the work is not used for commercial purposes, and that in the event of reuse or distribution, the terms of this license are made clear.en
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subjectStudentaktiv forskningen
dc.subjectForskningen
dc.subjectFørsteårs bachelorstudenteren
dc.subjectKvantitativ forskningen
dc.subjectStudentevalueringeren
dc.subjectProfesjonsrelevanseen
dc.subjectUndervisning
dc.titleLærerikt å forske selv om jeg ”bare” er student! Studentaktiv forskning på barnehagelærerutdanningenen
dc.typeJournal articleen
dc.typePeer revieweden
dc.date.updated2020-01-03T09:38:16Z
dc.description.versionpublishedVersionen
dc.identifier.doihttps://dx.doi.org/10.23865/hu.v9.1177
dc.identifier.cristin1705444
dc.source.journalHögre Utbildning


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/), allowing third parties to share their work (copy, distribute, transmit) and to adapt it, under the condition that the authors are given credit, that the work is not used for commercial purposes, and that in the event of reuse or distribution, the terms of this license are made clear.
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/), allowing third parties to share their work (copy, distribute, transmit) and to adapt it, under the condition that the authors are given credit, that the work is not used for commercial purposes, and that in the event of reuse or distribution, the terms of this license are made clear.