Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRajczi, Jeanette Skaareren_US
dc.date.accessioned2011-07-04T10:46:52Z
dc.date.available2011-07-04T10:46:52Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.citationMAYP 2010en_US
dc.identifier.urihttp://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_11576en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/767
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken_US
dc.description.abstractHensikten med studien var å finne ut hvordan forskjellige skoler som har Design og håndverk Vg1 tolket den nye læreplanen og hvordan de organiserte undervisningen i produksjonsfagene etter at den nye reformen Kunnskapsløftet trådte i kraft. Jeg velger en kvalitativ forskningstilnærming, som bygger på egne erfaringer og felles frustrasjon i lærermiljø, gjennom innføringen av Kunnskapsløftet. Lærerne føler frustrasjon over den nye reformen som de mener er for lite retningsstyrt og for åpen for tolkning. Rammefaktorene gjør det vanskeligere for den undervisningsansvarlige å gjennomføre undervisningen på en tilfredsstillende faglig måte. Behovet for mer samarbeid mellom skolene og de undervisningsansvarlige er ønsket og burde være gjennomførbart. Studien er basert på kvalitative forskningsintervjuer av fire lærere som arbeider på Design og håndverk Vg1 ved fire forskjellige skoler på sentral Østlandet.Forskningsfunnene ligger i det datamaterialet jeg har samlet inn fra intervjuene. Derfor har nøyaktighet og grundighet vært viktig for ikke å overse viktige detaljer i mitt forskningsarbeiden_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Akershusen_US
dc.subjectVideregående skoleren_US
dc.subjectDesign og håndverken_US
dc.subjectVG1en_US
dc.subjectKunnskapsløfteten_US
dc.subjectLæreplaneren_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleHvordan kan undervisningen på Design og Håndverk Vg1 organiseres slik at skolene mener at den er i tråd med Kunnskapsløftet?en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel