• Andrespråkseleven, leseprøver og litteraturbasert leseopplæring 

      Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron (Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning;8 (1), Journal article; Peer reviewed, 2013)
      Hva måler den nasjonale leseprøven når den gjennomføres av elever med norsk som andrespråk? I denne artikkelen analyserer vi data som viser at totalskåren på nasjonal leseprøve korrelerer med høy morfologisk bevissthet og ...
    • Literacy education, reading engagement, and library use in multilingual classes 

      Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron (Intercultural Education;23 (3), Journal article; Peer reviewed, 2012-08-28)
      The topic of this paper is literacy education and reading engagement in multilingual classes. What facilitates reading engagement in the language of instruction in multilingual classes? In this paper, we analyze reading ...
    • Morphological Correspondences in the Reading-Writing Relation among L2 Learners 

      Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron (The Reading Matrix;, Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Studies show that morphological and lexical awareness is a particularly important variable for reading comprehension after the primary school years. Research on L1 students’ reading and writing competence has revealed ...