Blar i LUI - Institutt for internasjonale studier og tolkeutdanning (IST) på forfatter "Røthing, Åse"
-
Maktkritiske perspektiver i høyere utdanning? En undersøkelse av omfang og anvendelse i utvalgte programplaner
Røthing, Åse; Engebretsen, Elisabeth Lund (Uniped: Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk;Årgang 42, nr. 3, Journal article; Peer reviewed, 2019)Kritisk tenkning og demokratifremmende læring er definert som sentrale ambisjoner i utdanningsfeltet. I denne artikkelen undersøker vi hvordan disse ambisjonene kommer til uttrykk i høyere utdanning. Med utgangspunkt i ... -
«Ubehagets pedagogikk» – en inngang til kritisk refleksjon og inkluderende undervisning?
Røthing, Åse (FLEKS;Vol 6 No 1, Journal article; Peer reviewed, 2019)“Pedagogy of discomfort” was first introduced by Boler in 1999 as a teaching practice that invites educators and students to engage in critical inquiry regarding values and norms, and to examine constructed self-images and ...