• Om yrkeskompetanse for tilpasset opplæring - begrepsparene "åpen og skjult tilpasset opplæring" og "små og store metoder" 

      Svee, Anne Karine (FoU i Praksis;2009, Chapter; Peer reviewed, 2010-06)
      Tilpasset opplæring er et bærende prinsipp i norsk skole. Det er et mangetydig begrep uten klar forskningsmessig enighet om forståelse og anvendelse, og forskning har vist at det representerer en utfordring for lærere i ...
    • Tilpasset opplæring for et inkluderende klasserom 

      Ahmed, Dalsooz (Bachelor thesis, 2018-04)
      Tilpasset opplæring er et grunnleggende prinsipp for all undervisning i skolen, det inkluderer også undervisning i mat og helsefaget. Tilpasset opplæring er en rett alle elever har krav på i samsvar med sine evner og ...
    • Tilpasset opplæring i ulik skolearkitektur 

      Vinje, Erlend (FORMakademisk;6(1), Journal article; Peer reviewed, 2013)
      I denne artikkelen har jeg undersøkt ulike læreres opplevelser av, forestillinger om og preferanser til to ulike former for skolearkitektur. Artikkelen er basert på observasjon av, og intervjuer med, syv lærere. Tre av ...