• Bridging the research–practice gap on Facebook: a study of online communication between RE teachers and researchers 

      Aukland, Knut (British Journal of Religious Education;Volume 44, 2022 - Issue 2: Research in and for Religious Education, Peer reviewed; Journal article, 2021-05-05)
      In this article I explore the research–practice gap in RE with a unique dataset: The communication by teachers, and between teachers and researchers in a Norwegian Facebook group for RE teachers. Posts and comments in the ...
    • Identifying Social Presence in Student Discussions on Facebook and Canvas 

      Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Øgrim, Leikny (Technology, Knowledge and Learning;Published online 27 April 2018, Peer reviewed; Journal article, 2018-04-27)
      This study examines student discussion fora in a Master’s programme. Previous student evaluations of the course highlightedthestudents’dissatisfaction with the technology chosen for communicationand recommended theuseof ...
    • Lærergrupper på Facebook I: RLE-lærergruppa og religionslærerens profesjonsfaglige utvikling 

      Tandberg, Håkon Naasen; Aukland, Knut (Prismet;Vol 71, Nr. 1 (2020): Digital religionsundervisning, Journal article; Peer reviewed, 2020-04-07)
      I to sammenhengende artikler introduserer vi lærergrupper på Facebook som et nytt forskningsfelt i norsk kontekst. Vår studie undersøker RLE-lærergruppa, en Facebook-gruppe opprettet i 2015 av og for religionslærere. Gruppen ...
    • Lærergrupper på Facebook II: RLE-lærergruppa og andre møteplasser 

      Aukland, Knut; Tandberg, Håkon Naasen (Prismet;Vol 71 Nr 1 (2020): Digital religionsundervisning, Peer reviewed; Journal article, 2020-04-07)
      I to sammenhengende artikler introduserer vi lærergrupper på Facebook som et nytt forskningsfelt i norsk kontekst. Vår studie undersøker RLE-lærergruppa, en Facebook-gruppe opprettet i 2015 av og for religionslærere. Gruppen ...