• Bærekraftig utvikling i naturfaglige og samfunnsfaglige skriveoppgaver fra grunnskolen 

      Marti, Kristin Torjesen; Knain, Erik (Acta Didactica Norden (ADNO);Vol. 16, Nr. 2, Art. 2 (2022): Kritisk literacy på fagenes premisser, Peer reviewed; Journal article, 2022-09-06)
      Gjennom læreplanverket Kunnskapsløftet 2020 er bærekraftig utvikling innført som ett av tre tverrfaglige temaer i norsk grunnskole og videregående opplæring. Temaet er krevende for skolen, blant annet fordi bærekraftspørsmål ...
    • The constitution of the ‘able’ and ‘less able’ student in physical education in Norway 

      Aasland, Erik; Walseth, Kristin; Engelsrud, Gunn Helene (Sport, Education and Society;Volume 25, 2020 - Issue 5, Journal article; Peer reviewed, 2019-05-27)
      In recent years, the judgements that typically determine who is an ‘able’ physical education (PE) student have been sharply challenged. The research literature suggests that skills in sports, health-related fitness, ...