Browsing LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning by Journals "Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge"
Now showing items 1-3 of 3
-
“Et bra prosjekt som har gjort meg til en bedre skriver”– arbeid med skrivestrategier i videregående skole
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Temaet for denne artikkelen er skriveopplæring i videregående skole. Artikkelen studerer en intervensjon med eksplisitt skriveopplæring og innføring av skrive-ramme. Intensjonen har vært å se hvordan lærere kan samarbeide ... -
What are the core aims of English as a school subject? A study of teacher understanding in lower secondary school
(Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge;Vol 12, Nr 1 (2018), Journal article; Peer reviewed, 2018)Teachers’ interpretations of the core aims of a school subject open or constrain what can be taught and learned in the subject in school. The global spread of English and its changing status in the world have impacted how ... -
Which questions to ask in classroom talk in mathematics? Presentation and discussion of a questioning model.
(Acta Didactica Norge;Vol. 12, Nr. 1, Journal article; Peer reviewed, 2018)In this article, we focus on the questions posed in classroom talk in mathematics. Questions are shown to be of great importance of developing productive classroom conversations concerning developing the students’ mathematical ...