Browsing LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning by Author "Nicolaisen, Tove"
Now showing items 1-4 of 4
-
Elevers komplekse identitetskrav som utfordring i religions- og livssynsundervisning
Nicolaisen, Tove (Nordidactica;2015(1), Journal article; Peer reviewed, 2015)In Religious Education (RE), religious identity is usually considered to be important. When the common mandatory Norwegian RE subject was implemented in 1997, an aim was to support the identities of the children, based on ... -
Pluralistisk religionsundervisning og egengjøring som ideal. Hva kan vi lære av erfaringene til barn med hindubakgrunn?
Nicolaisen, Tove (Nordidactica;2013(2), Journal article; Peer reviewed, 2013)Abstract: The aim of this article is to contribute to the development of a more pluralistic Religious Education. The Norwegian RE teaching in state schools is meant to be “objective, critical and pluralistic”. A project ... -
Religionenes kunst i klasserom og hellige rom. Teoretiske perspektiver
Nicolaisen, Tove (Prismet;Vol 72, Nr 2 (2021): Sammen?, Peer reviewed; Journal article, 2021-06-22)Møter med religionenes kunst i klasserom og i hellige rom har potensiale til å utvide studenters og elevers læringsrom; komplekse erfaringer kan være gevinsten. Artikkelen utforsker ulike innfallsvinkler til møtene, og ... -
Rom og reiser i RLE. Innspill til pluralistisk og gjestfri RLE-didaktikk.
Nicolaisen, Tove (Prismet;64(1), Journal article; Peer reviewed, 2014)According to the curriculum the Norwegian religious education subject should be «objective, critical and pluralistic» (Curriculum for Religion, Philosophies of Life and Ethics 2008). In spite of this, normality constructs ...