Browsing LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning by Author "Aasland, Erik"
Now showing items 1-4 of 4
-
The changing value of vigorous activity and the paradox of utilising exercise as punishment in physical education
Aasland, Erik; Walseth, Kristin; Engelsrud, Gunn (Physical Education and Sport Pedagogy;Volume 22, Issue 5, Journal article; Peer reviewed, 2016-12-21)Background: Previous research on physical education (PE) teaching practice indicates that an exercise physiology discourse has assumed a dominant position within the field. Research shows that PE teachers are likely to ... -
The constitution of the ‘able’ and ‘less able’ student in physical education in Norway
Aasland, Erik; Walseth, Kristin; Engelsrud, Gunn Helene (Sport, Education and Society;Volume 25, 2020 - Issue 5, Journal article; Peer reviewed, 2019-05-27)In recent years, the judgements that typically determine who is an ‘able’ physical education (PE) student have been sharply challenged. The research literature suggests that skills in sports, health-related fitness, ... -
«Det er lett å se hvem av dere som har god innsats» : om elevers innsats og lærerens blikk i kroppsøving
Aasland, Erik; Engelsrud, Gunn (Journal article; Peer reviewed, 2017)Bakgrunn: Vurdering av elevers innsats i kroppsøving har aktualitet både faglig og politisk. Det finnes likevel relativt lite forskningskunnskap om hvordan innsats gjøres i praksis. Noen studier indikerer imidlertid at ... -
Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Lyngstad, Idar (Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis;Vol. 14, No. 3, 2020, Peer reviewed; Journal article, 2021-01-22)I denne artikkelen undersøker vi fremtidige muligheter og utfordringer i femårige lærerutdanninger i kroppsøving og idrettsfag på masternivået, i lys av kvalitet og relevans for fagfeltet. I undersøkelsen ble det benyttet ...