Blar i TKD - Master i Estetiske fag på emneord "Undervisningspraksis"
Viser treff 1-3 av 3
-
Formell kompetanse i kunst og håndverk - betydning, prioritering og konsekvenser
(Master thesis, 2015)I denne mastergradsavhandlingen rettes fokuset mot lærerens formelle fagkompetanse i faget Kunst og håndverk i grunnskolen. Statistikk viser at det er svært mange lærere som underviser uten formell fagkompetanse i faget ... -
Perspektivtegning i praksis: En kvalitativ undersøkelse av undervisningsmetoder
(MEST;2018, Master thesis, 2018)Denne masteravhandlingen har undervisning av perspektivtegning som overordnet tema. Undersøkelsen omhandler undervisningspraksis innen perspektivtegning på mellomtrinnet i den norske grunnskolen og ser dette i sammenheng ... -
Samtidskunst i den videregående skolen: En kvalitativ undersøkelse av tre læreres undervisningspraksis i Kunst, design og arkitektur
(MEST;2020, Master thesis, 2020)Utgangspunktet for denne avhandlingen er en påstand fra førsteamanuensis ved Universitetet i Sørøst-Norge Åsta Rimstad, om at det dominerer en håndverkstradisjon i de praktisk-estetiske fagene og at samtidskunsten fortsatt ...