• Digital kompetanse i kunst og håndverk - En kvalitativ kasusstudie av fire læreres posisjoneringer 

      Olsen, Ida Linett (Master thesis, 2014)
      Denne masteroppgaven undersøker hva digital kompetanse kan innebære i kunst- og håndverksfaget. Masteroppgaven har hovedvekt på en teoretisk (og ikke en praktisk) tilnærming til digital kompetanse. Oppgavens perspektiver ...
    • Legitimering av programmering i skolen 

      Storeggen, Sondre Mariannesønn Øvre (MEST;2019, Master thesis, 2019)
      I Norge har digitaliseringen av skolen har vært på dagsorden i lang tid. Skolen er innrettet etter fem grunnleggende ferdigheter, hvor digitale ferdigheter sidestilles med lesing, skriving, regning og muntlige ferdigheter. ...
    • Nettbrett i kunst og håndverk - Muligheter og utfordringer 

      Hjelmberg, Janne H. (Master thesis, 2015)
      Masteroppgavens overordnede tema er digital kompetanse i skapende kontekst med nettbrett. Masteroppgaven befinner seg i spenningsfeltet mellom det praktisk-estetiske og det teoretiske. Oppgavens perspektiver knytter ...