Browsing TKD - Master Theses by Author "Vestre, Øystein"
Now showing items 1-5 of 5
-
Det kjæreste jeg eier - en samskapende teaterprosess om objekter og affeksjonsverdi med dramaelever på videregående skole
Kristoffersen, Marianne (Master thesis, 2023)Hensikten med denne undersøkelsen har vært å drøfte hvordan objekter med affeksjonsverdi kan brukes som utgangspunkt for en samskapende teaterprosess. Studien er gjennomført med en gruppe elever på dramalinjen i videregående ... -
Likestilling av dramaturgiske virkemidler, som dramadidaktisk strategi: Dramaundervisning hvor ordene ikke spiller hovedrollen
Øvreness, Eva (MEST;2021, Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven henvender seg til pedagoger, særlig til dramapedagoger i videregående skole. Oppgaven er en kvalitativ undersøkelse av hvordan likestilling av dramaturgiske virkemidler kan fungere som dramadidaktisk ... -
Lytting som inngang til likeverdighet og deltakelse: Om ikke-verbal kommunikasjon i dramaundervisning på vgs
Kjelstad, Anna Amalie (MEST;2021, Master thesis, 2021)I denne studien undersøker jeg kommunikasjonen i dramaklasserommet, der empirien baseres på to undervisningsøkter med en dramaklasse på videregående skole. Jeg ønsker å møte elever i en likeverdig dialog, samtidig som faget ... -
MEDSKAPNING I PRAKSIS
Lid, Ida Holthe (Master thesis, 2023)In this thesis, entitled Co-creation in practice, I have through artistic research examined: How can performing artists facilitate co-creation in a creative and professional process of theatre production process with young ... -
Tilblivelser i møtet mellom rom og kropp i teaterpedagogisk praksis: En diffraktiv analyse av to samskapende gruppeprosesser med skoleungdom
Aars, Elisabet Hagli (MEST;2022, Master thesis, 2022)Forskningsprosjektets hensikt har vært å utforske hvordan rom og kropper spiller sammen i teaterpedagogisk praksis med ungdom i skolen. Denne studien baserer seg på to teaterpedagogiske samskapingsprosesser, en i ...