Blar i LUI - Master i Yrkespedagogikk på emneord "Yrkesvalg"
Viser treff 1-6 av 6
-
Bilfagopplæring : et samarbeid mellom skole og bedrift : Hvordan kan bilfagopplæringen utvikles gjennom et samarbeid mellom skole og bedrift?
(Master thesis, 2009)Denne oppgaven er en Masteroppgave i Yrkespedagogikk ved Høgskolen i Akershus, utarbeidet gjennom et fireårs deltidsstudie fra 2005 – våren 2009. Oppgavens siktemål var å ha fokus på ”Bilfagopplæring – gjennom samarbeid ... -
Elevenes yrkesinteresse og valg av yrke: En kvalitativ studie om elevenes yrkesvalg innenfor bygg- og anleggsteknikk
(MAYP;2020, Master thesis, 2020)Elevene i 10. klasse står foran store og viktige valg for sine liv. De siste årene har Vg1-kullene i Norge fordelt seg tilnærmet likt på yrkesrettede- og studiespesialiserende utdanningsprogram. Samtidig som de er avgangselever ... -
Fra YFF som læringsarena til relevant yrkesutdanning
(MAYP;2018, Master thesis, 2018)Med innføring av Kunnskapsløftet 2006, ble faget Prosjekt til fordypning PTF, nå yrkesfaglig fordypning lansert i videregående opplæring. En viktig grunn for å innføre faget var å gi elevene mulighet til å prøve ut og å ... -
Nytten av karriereveiledning på Rognan ungdomsskole
(Master thesis, 2009)Karriereveiledningen i ungdomsskolen har som hovedmålsetting å redusere feilvalg og dermed frafall i videregående skole. Karriereveiledningen skal herunder hjelpe skoleelevene til å bli kjent med studieretningene i vgs. ... -
Praksis og relevans i yrkesopplæringen: elevenes erfaringer med praktiske opplæringsmetoder
(MAYP;2014, Master thesis, 2014)The purpose of this thesis was to achieve a more practical and relevant training for students on sales, service and security, level 2. There is a great need to establish more practical and real life situations for students ... -
Yrkesspesialisering og yrkesvalg: Et aksjonsforskningsprosjekt om yrkesspesialisering og dybdelæring på helse- og oppvekstfag Vg1
(MAYP;2020, Master thesis, 2020)Fagfornyelsen lokker med tidligere yrkesspesialisering og mer dybdelæring, og med mine 13 års lærererfaring er det musikk i mine ører. Men hva betyr det egentlig? Hvordan kan vi som driver med opplæring av fremtidens ...