Blar i LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 5-10 på emneord "Mellomtrinnet"
Viser treff 1-4 av 4
-
"Det er kanskje litt lagt på for at det skal bli spennende" : En kvalitativ undersøkelse av elevers fiksjonsforståelse i litterære samtaler på mellomtrinnet
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen har forankring i sosiokulturelle perspektiver på læring. Formålet er å undersøke en hypotese om at elevers fiksjonsforståelse kan trenes i litterære samtaler på mellomtrinnet. Dette forutsetter en ... -
Digitale læremidler i matematikkundervisningen: En kvalitativ studie av hvordan lærere på mellomtrinnet oppfatter og bruker digitale læremidler i matematikkundervisningen
(Master thesis, 2022)To av tre elever har tilgang til en personlig digital enhet, og digitaliseringen har for alvor gjort sitt inntog i norske skoler (Gilje, Bjerke, & Thuen, 2020). På sine digitale enheter har elevene tilgang til digitale ... -
Elevers motivasjon under programmering i naturfag - Hva opplever et utvalg elever på mellomtrinnet påvirker deres motivasjon når de arbeider med programmering i naturfag?
(Master thesis, 2022)Society today is becoming more dependent on technology and programming is becoming increasingly relevant. Programming is not just for system developers anymore. Through programming, students today learn skills such as ... -
Programmering i naturfag: den algoritmiske tenkeren og utfordringer på veien
(Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er programmering i naturfag. Programmering ble implementert i læreplanen høsten 2020, og er dermed nytt for mange lærere og elever. På bakgrunn av et økende behov for teknologiske ferdigheter ...