Blar i LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 5-10 på emneord "Læreplaner"
Viser treff 1-5 av 5
-
Fagfornyelsen - Læreres endringspraksis i naturfag etter fagfornyelsen
(Master thesis, 2022)Med innføringen av fagfornyelsen i 2020, fikk den norske skole en stor læreplanendring. Den var en videreføring av Kunnskapsløftet fra 2006, og hadde som intensjon å fornye fagene og forbedre innhold og arbeidsmåter for ... -
Mot et mer kritisk norskfag? En kritisk diskursanalyse av kritisk literacy i norskplanen
(Master thesis, 2022)Literacy har blitt et populært begrep i norsk utdanningssammenheng gjennom mange år. Denne masteravhandlingen setter søkelys på kritiske perspektiver tilknyttet literacy, der kunnskap og kompetanse rundt kritisk literacy ... -
Samiske forhold i lærerutdanningene: En kvalitativ undersøkelse i samisk musikkundervisning
(Master thesis, 2022)Den samiske befolkningen har i kjølvannet av Norges ratifisering av ILO-konvensjon 169 i 1990 blitt anerkjent som urfolk i Norge. Dette gir samene særskilte rettigheter, blant annet gjennom kulturutfoldelse. I nyere tid ... -
Utviklingen i læreplan og matematikkfaget fra M87 til LK20
(Master thesis, 2022)Læreplanen er skolens viktigste dokument når det gjelder undervisning. Planen beskriver fagenes innhold, samt verdigrunnlaget for opplæringen. I 2020 kom den nyeste læreplanreformen ut. Dette Kunnskapsløftet har et fornyet ... -
Utviklingen i læreplan og matematikkfaget fra M87 til LK20
(Master thesis, 2022)Læreplanen er skolens viktigste dokument når det gjelder undervisning. Planen beskriver fagenes innhold, samt verdigrunnlaget for opplæringen. I 2020 kom den nyeste læreplanreformen ut. Dette Kunnskapsløftet har et fornyet ...