• Fagfornyelsen - Læreres endringspraksis i naturfag etter fagfornyelsen 

      Solhaug, Niklas Tilley (Master thesis, 2022)
      Med innføringen av fagfornyelsen i 2020, fikk den norske skole en stor læreplanendring. Den var en videreføring av Kunnskapsløftet fra 2006, og hadde som intensjon å fornye fagene og forbedre innhold og arbeidsmåter for ...
    • Fagfornyelsen - Læreres endringspraksis i naturfag etter fagfornyelsen 

      Solhaug, Niklas Tilley (Master thesis, 2022)
      With the introduction of Curriculum Reform 2020, the Norwegian school received a major curriculum change. It was a continuation of the reform from 2006, and had the intention to renew the subjects and improve content and ...
    • Utforskende arbeid gjennom programmering 

      Aarseth, Margrete (Master thesis, 2023)
      Masteroppgaven er en del av forskningsprosjektet Teachers’ Research Literacy for Science teaching (TRELIS), i samarbeid med OsloMet og HVL. I denne masteroppgaven har jeg gjennomført en enkeltcasestudie på 8.trinn hvor jeg ...