Blar i LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 5-10 på forfatter "Jegstad, Kirsti Marie"
-
Elevers naturfaglige språk gjennom dialog i utforskende undervisning - En kvalitativ undersøkelse av elevers begrepsbruk i naturfag
Karstensen, Malin; Tryland, Thea Celine (Master thesis, 2023)Masteroppgaven er skrevet på bakgrunn av en språklig interesse, med et fokus på begrepsforståelse. Hensikten med oppgaven er å få en bedre forståelse for elevenes begrepsbruk og deres faglige forståelse, gjennom undervisning ... -
Fagfornyelsen - Læreres endringspraksis i naturfag etter fagfornyelsen
Solhaug, Niklas Tilley (Master thesis, 2022)Med innføringen av fagfornyelsen i 2020, fikk den norske skole en stor læreplanendring. Den var en videreføring av Kunnskapsløftet fra 2006, og hadde som intensjon å fornye fagene og forbedre innhold og arbeidsmåter for ... -
Fagfornyelsen - Læreres endringspraksis i naturfag etter fagfornyelsen
Solhaug, Niklas Tilley (Master thesis, 2022)With the introduction of Curriculum Reform 2020, the Norwegian school received a major curriculum change. It was a continuation of the reform from 2006, and had the intention to renew the subjects and improve content and ... -
Mellomtrinnlæreres tilrettelegging av utforskende samtaler mellom elever i utforskende naturfagundervisning
Olsen, Oda Marie (Master thesis, 2023)Hensikten med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan to naturfaglærere tilrettelegger for utforskende samtaler mellom elever. For å undersøke dette har jeg utarbeidet to forskningsspørsmål som besvares i oppgaven: 1. Hva ... -
Naturfaglige helklassesamtaler i utforskende undervisning
Hoftvedt, Kine Gullord; Hojem, Kristine Mathisen (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan lærere kan legge til rette for naturfaglige helklassesamtaler i utforskende undervisning. Med utgangspunkt i denne hensikten belyser vi gjennom studiens forskningsspørsmål hvordan ...