• Elevenes identifisering til matematikkfaget 

      Krogh, Siri (Master thesis, 2010)
      Temaet for oppgaven er hvordan elevene identifiserer seg med matematikkfaget i forhold til hvilken kontekst de undervises i. Det er to ulike kontekster som blir satt i fokus, tradisjonell og reform. Den tradisjonelle ...
    • Folkehelse og livsmestring i et didaktisk perspektiv: En systematisk litteraturstudie 

      Ormestad, Torvald Emil (Master thesis, 2022)
      Med implementeringen av Fagfornyelsen (LK20) viser Utdanningsdirektoratet at elevenes fysiske og psykiske helse skal tas på alvor. I lys av en økt individualisering vurderes kompetanser knyttet til å gjøre ansvarlige ...
    • "Jeg synes den terskelen har blitt høyere". Læreres beskrivelser av arbeid med psykisk helse i skolen 

      Wøllo, Karoline; Kugathasan, Aishani (Master thesis, 2022)
      Det kan sies å være en økning i barn og unge som opplever psykiske vansker. Som et resultat har forventningene til læreren økt. Denne studien undersøker hvordan grunnskolelærere opplever sin rolle i arbeidet med psykisk ...
    • Læreres holdninger til elever med særskilte behov 

      Blekken, Maja Arildsdatter (Master thesis, 2022)
      Dette masterprosjektet er siste del av det integrerte masterløpet for grunnskolelærerutdanningen 1-7 trinn ved OsloMet. Prosjektet er gjennomført i pedagogikkfordypningen spesialpedagogikk. Temaet for prosjektet er læreres ...
    • Læreres holdninger til elever med særskilte behov 

      Blekken, Maja Arildsdatter (Master thesis, 2022)
      Dette masterprosjektet er siste del av det integrerte masterløpet for grunnskolelærerutdanningen 1-7 trinn ved OsloMet. Prosjektet er gjennomført i pedagogikkfordypningen spesialpedagogikk. Temaet for prosjektet er læreres ...
    • Sosial læring på småskoletrinnet 

      Moe, Mari Sundvoll (Master thesis, 2022)
      Denne masterstudien belyser hvordan lærere ivaretar elevers sosiale læring og utvikling på småskoletrinnet. Sosial læring og utvikling har kommet inn i læreplanen (LK20) som et nytt prinsipp for læring, utvikling og danning. ...