Browsing LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 1-7 by Author "Eiesland, Eli Anne"
Now showing items 1-4 of 4
-
"Det viktigste er ikke at elevene får seksere i fag på ungdomsskolen, men at de kan gjøre seg forstått og være rustet til et liv i samfunnet", En kvalitativ studie om læreres erfaringer med elever med norsk som andrespråk i begynneropplæringen
Halleraker, Håvard Nundal (Master thesis, 2023)Dette er en masteroppgave ved 1-7 grunnskolelærerutdanningen på OsloMet. Oppgaven er en kvalitativ studie av læreres syn på arbeid med elever med norsk som andrespråk i begynneropplæringen. Problemstillingen jeg har valgt ... -
Lekende lett: lek og motivasjon i leseopplæring
Le, Cecilie (Master thesis, 2023)Motivasjon for læring er noe av det viktigste en elev må ha for å kunne lære. Skaalvik definerer motivasjon for læring som en drivkraft som ligger bak innsatsen man har for læring (Skaalvik & Skaalvik, 2018, s. 138-139). ... -
«Man lærer jo ikke bedre enn når man syns noe er gøy!» En kvalitativ studie om læreres erfaringer med bruk av lek i undervisning og deres tanker om lekens betydning for barns grunnleggende lese- og skriveutvikling i norskfaget
Ertzgaard, Line; Sandstrøm, Thea (Master thesis, 2023)Selv om leken i skolen har fått et økt fokus de siste årene, forsvinner den ofte til fordel for mer stillesittende, lærerstyrt undervisning. Vi har derfor stilt oss spørsmålet om det er rom for leken i skolen i dag, mer ... -
Mysteriet i skogen: Mysteriespillet
Egeland, Ingvild Omdal (Master thesis, 2023)I denne entreprenørielle masteroppgaven er det utviklet et digitalt mysteriespill. Spillet er beregnet for 1. og 2. klasse i begynneropplæringen i norsk. Undervisningsspillet skal bidra til bruk av literacy hos de yngste ...