Blar i LUI - Masteroppgaver på emneord "Algoritmisk tenkning"
Viser treff 1-6 av 6
-
«Alt er mulig. Om du virkelig vil, så klarer du det»., Ungdomsskoleelevers motivasjon ved bruk av micro:bit i naturfagundervisning
(Master thesis, 2022)Programmering og naturfaglig kompetanse er viktig for fremtidens samfunn. Programmering har fått økt fokus i norsk skole etter LK20. I tillegg ansees algoritmisk tenkning, som blant annet kan utvikles ved programmering, ... -
Dokumentanalyse av diskursen om innføring av programmering i skolen
(MAIKT-MASTER;2019, Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven har som mål å foreta en dokumentanalyse rundt diskursen som har ført til, eller er i ferd med å føre til innføringen av programmering som en obligatorisk del av grunnskolen. Bakgrunnen eller ... -
En kvalitativ studie for å få frem hvordan programmering kan tilrettelegge for læring i naturfag
(Master thesis, 2022)Hensikten med denne studien er å få innblikk i hvordan programmering kan tilrettelegge for elevers læring av teknologi. Forskningsspørsmålene er: «Hvilke kunnskaper og ferdigheter tilknyttet kjerneelementet teknologi ... -
Programmering i naturfag: den algoritmiske tenkeren og utfordringer på veien
(Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er programmering i naturfag. Programmering ble implementert i læreplanen høsten 2020, og er dermed nytt for mange lærere og elever. På bakgrunn av et økende behov for teknologiske ferdigheter ... -
Programmering i norske lærebøker i matematikk
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven handler om programmering i matematikkfaget. I arbeidet med Fagfornyelsen ble det fastsatt nye læreplaner i norsk skole, og det ble vedtatt at programmering skulle bli en integrert del av matematikkfaget. ... -
Undervisningskunnskap i programmering
(Master thesis, 2022)Programmering har blitt en del av læreplanen i grunnskolen, der matematikk har fått hovedansvaret. I denne oppgaven undersøkes det hvilke undervisningskunnskaper lærerne har tilegnet seg innen dette fagområdet. Problemstillingen ...